Ostali mediji
Broj prekršaja u zadarskom akvatoriju nizak, a pomorski promet sve bliži rekordnoj 2019.
U koordiniranoj akciji svih Lučkih kapetanija na Jadranu pokušali smo s pet posada na moru skrenuti pozornost na moguće prekršaje tijekom plovidbe. Edukacija prekršitelja i pojačana svijest o odgovornom ponašanju na moru su željeni ishodi ove akcije, kazao je lučki kapetan Alen Rukavina i dodao kako je ovaj tjedan puno više plovila na moru u zadarskom akvatoriju
Jučer se održala tradicionalna akcija pojačanog nadzora sigurnosti plovidbe na moru »Sigurna plovidba«, u organizaciji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Cilj akcije bila je provjera spremnosti i učinkovitosti postupanja svih nadležnih službi Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u nadzoru sigurnosti plovidbe, kako bi se osigurala preventivna zaštita svih sudionika u pomorskom prometu i smanjila pojavnost pomorskih nezgoda i nesreća za vrijeme turističke sezone, kada u teritorijalnom moru i u unutarnjim morskim vodama Republike Hrvatske boravi veliki broj turista i plovi veliki broj domaćih i stranih plovila. U akciji su se koristila sva raspoloživa plovila i djelatnici iz svih lučkih kapetanija i njihovih ispostava na moru.
Edukacija o sigurnoj plovidbi
Ekipa Zadarskog lista akciju je popratila na brodu Lučke kapetanije Zadar, kojim upravlja lučki kapetan Alen Rukavina. U provedbi akcije djelatnicima Lučke kapetanije Zadar pridružio se i tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver.
– Akciju, kojom upravlja Lučka kapetanija i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture kontinuirano provodimo dugi niz godina. Cilj nam je educirati i ukazati na probleme s kojim se susrećemo zbog nepoštivanja pravila sigurnog prometa na moru. Zadatak nam je bio obići frekventna mjesta gdje je najveći broj plovila, te provjeriti je li osobe u plovidbi imaju valjane dozvole za plovilo i upravljanje brodicom i utvrditi kreću li se zakonski dozvoljenom brzinom. One koji su u prekršaju ćemo upozoriti na eventualno počinjenje prekršaja ili ih kazniti prema zakonski utvrđenim novčanim parametrima, kazao je Bilaver, te dodao kako je ove godine, u odnosu na prošlu, došlo po povećanja pomorskog prometa.
– Još uvijek nismo dostigli rekordnu 2019. godinu. Možemo se pohvaliti manjim brojem stradalih u nesrećama na moru. On zasada iznosi deset. Prekršaj glisiranja u blizini obale, na koji stalno upozoravamo, i dalje se najviše događa. Tu je naravno i prekršaj prekrcaja putnika na turističkim brodicama. Najfrekventnija mjesta za takve prekršaje su kanal Ždrelac, ulazi i izlazi u lukama, marinama i poznatim turističkim odredištima diljem obale, rekao je Bilaver, te istaknuo kako se kontinuirano se radi na podizanju sigurnosti tijekom plovidbe morem.
Unaprjeđenje flote
Osim podizanja mjera sigurnosti na moru, tema akcije bilo je i skoro osuvremenjivanje flote Lučkih kapetanija, koje bi se trebalo realizirati u narednih pet do šest godina.
– Čeka nas i obnova flote Lučke kapetanije. U tom je segmentu planirana kupnja 46 novih plovila, koja će se realizirati u narednih pet do šest godina. Vrijednost te nabave, koja će se djelomično financirati iz državnog proračuna, a djelomično sredstvima Europske unije, iznosit će oko 180 milijuna kuna. Deset novih plovila financirati će se iz europskih sredstava. Najavljena je i javna nabava za 20 – ak plovila koja će se za 2022. godinu financirati iz državnog proračuna. U takva plovila spadaju i gumenjaci, koji su brži, te pomoću kojih će naši djelatnici biti mobilniji i efikasniji u obavljanju svojih zadaća. Ukupna vrijednost tih plovila je oko 25 milijuna kuna. Sve će to, uz kvalitetnu edukaciju i poštivanje prometnih pravila na moru, podići razinu sigurnosti na moru, objasnio je Bilaver, te dodao kako najveći dio prekršaja počine strani državljani, na čemu svakako moramo poraditi. Dotakao se i uspjeha u nautičkom sektoru, u kojem je upravo Hrvatska destinacija broj jedan u svijetu.
Sezona bez teških nesreća
– U koordiniranoj akciji svih Lučkih kapetanija na Jadranu pokušali smo s pet posada na moru skrenuti pozornost na moguće prekršaje tijekom plovidbe. Edukacija prekršitelja i pojačana svijest o odgovornom ponašanju na moru su željeni ishodi ove akcije, kazao je lučki kapetan Alen Rukavina i dodao kako je ovaj tjedan puno više plovila na moru u zadarskom akvatoriju.
– Mjesečnim planom sekcija na moru nastojimo da su svakodnevno barem dva plovila na moru. Broj prekršitelja na dnevnoj bazi nije fiksan, a svaki izlazak na more skoro uvijek rezultira barem upozorenjem, a vrlo često i prekršajnim nalogom. Najčešći prekršaj je vožnja plovilom nedopuštenom brzinom na maloj udaljenosti od obale. Prema Zakonu je od obale do 150 metara udaljenosti dozvoljena brzina od pet čvorova, od 150 do 300 metara osam čvorova, a nakon 300 metara može se glisirati velikom brzinom. Pošto na maloj udaljenosti do 300 metara imamo kupače i plovila, vrlo često dogode se kritične situacije, koje mogu imati vrlo negativne ishode, objasnio je Rukavina, te istaknuo kako je zasada stanje s nesrećama pozitivno.
– U zadarskom akvatoriju još uvijek nismo zabilježili težu prometnu nesreću sa smrtnim ishodom te se nadamo da će tako i ostati. Ova sezona se ne srami rekordne 2019. godine. Prekršitelji su najčešće strani državljani, pošto oni čine i najveći udio nautičara. Vrlo se često opuste na odmoru i podcijene pravila sigurnog ponašanja na moru. Više ih kažnjavamo, nego što ih upozoravamo, zaključio je Rukavina.
Uhvaćena tri prekršitelja
Suma našeg druženja s djelatnicima Lučke kapetanije Zadar su tri prekršitelja. Prvu je kaznu zaradio belgijski državljanin, koji je sa svojom obitelji plovilom glisirao iznad dopuštene brzine u radijusu manjem od 300 metara od obale. Belgijcu je ovo drugi takav prekršaj u tjedan dana, za koji će morati platiti kaznu od 3.000 kuna. Drugo je plovilo, kojim je upravljao njemački državljanin, također glisiralo preblizu obale. Njemački je državljanin, koji je imao sve potrebne isprave ovog puta samo zaradio upozorenje, jer njegova brzina nije bila znatno iznad dopuštene. Treći prekršitelji bili su grupa turista iz Poljske, koji se u početku nisu odazvali na signale posade, zbog čega su se djelatnici Lučke kapetanije morali dati u potjeru za njima. Uz društvo obitelji dupina, Poljaci, koji nisu bili upoznati s pravilom o ograničenju brzine, zaradili su kaznu za prebrzo glisiranje i dobili upozorenje kako se ne smiju oglušiti na zahtjev Lučke kapetanije da zaustave plovilo.
Članak je izvorno objavljen na portalu Zadarski list.
-
Vijesti4 godine
Do proljeća će biti gotova studija isplativosti ulaganja za most Pašman – kopno
-
Vijesti4 godine
Studija predizvodljivosti most Pašman – kopno uskoro završena
-
Vijesti4 godine
Pašman i Ugljan odsječeni od kopna – ažurirano
-
Vijesti3 godine
Izgradnja mosta Pašman – kopno: održan sastanak predstavnika Općine Pašman sa zastupnicima kineskog CRBC-a